آموزش نصب وردپرس

آموزش نصب وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا قدرتمندی است که به صورت رایگان می باشد. می توانید به راحتی مطالب خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهید. شما پس از خرید هاست و دامنه، باید اسکریپ وردپرس را بر روی هاست خود نصب نمایید.

آموزش نصب وردپرس برای روی هاست Cpanel :

ابتدا وارد مدیریت هاست خود شوید.

گزینه File manager انتخاب کنید. بعد از وارد public_html ، بر روی گزینه upload کلیک نمایید.  Browse را انتخاب نمایید و فایل فشرده که دانلود کرده اید (وردپرس) را آپلود نمایید. بستگی به سرعت اینترنت شما، معمولا ۲ تا ۱۰ دقیقه آپلود وردپرس طول خواهد کشید. وقتی که آپلود تمام شد، از دوباره وارد File manager و public_html شده، پس از دیدن فایل فشرده بر روی آن راست کلیک نمایید و Extract را انتخاب نمایید .

بعد از مرحله فوق باید دیتابیس بسازید (جایی است که مطالب و اطلاعات ذخیره می شود) .

دوباره وارد Home هاست خود شوید از قسمت Databases گزینه Mysql Databases را انتخاب کنید .

ابتدا نام دیتابیس خود را انتخاب کنید. پس از آن دکمه Creat Database را کلیک نمایید. پس از ثبت دیتابیس، دوباره به قسمت Mysql Databases باز گردید. این بار یک نام کاربری و یک رمز عبور بسازید. سپس بر روی گزینه Creat User کلیک نمایید. در همین صفحه از قسمت Add User To Database نام دیتابیس و نام کاربری که برای وردپرس خود در نظر گرفتید را انتخاب و بر روی دکمه Add کلیک نمایید و در پنجره جدید تیک ALL PRIVILEGES را انتخاب کنید و بعد از آن Make Changes را بزنید. خوب اکنون دیتابیس با موفقیت ساخته شد .

اکنون وارد آدرس سایت خود شوید و اطلاعاتی که مراحل نصب وردپرس می خواهد را وارد کنید .

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , ,