ایران رتبه چهارم جهان در ارائه خدمات میزبانی وب

ایران رتبه چهارم جهان در ارائه خدمات میزبانی وب

معاون سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۶۵ درصد از سایت‌های پربازدید به انتخاب کاربران ایرانی، در داخل کشور میزبانی می‌شوند ، گفت : ایران رتبه چهارم میزبانی خدمات وب را در جهان به خود اختصاص داده است .

به گزارش ایتنا از مهر، علی اصغر انصاری با اشاره به سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افزایش حجم ترافیک اینترنتی در داخل کشور، راه‌اندازی دیتاسنترهای داخلی را در جهت افزایش حجم ترافیک اطلاعات در داخل کشور موثر ارزیابی کرد و گفت: هم‌اکنون با اقدامات صورت گرفته، ایران از نظر میزبانی وب (سرور هاستینگ) در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه اول را دارد و کشورهای ترکیه و مصر در این زمینه، بعد از ایران هستند .

معاون سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ۶۵ درصد از سایت‌های پربازدید و پرظرفیت ایرانی که از سوی کاربران ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در داخل کشور میزبانی می‌شوند، افزود: از این لحاظ ایران در دنیا رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است .

وی علاوه بر سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر حمایت از حضور سرورهای اینترنتی در داخل کشور، صرفه اقتصادی میزبانی داخلی را از دیگر دلایلی عنوان کرد که سبب شده سایت‌های اینترنتی، به میزبانی داخل کشور رغبت نشان دهند .

انصاری با اشاره به اینکه برخی از مراکز داده (دیتاسنتر) ایجاد شده توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران با مرکز تبادل ترافیک شرکت ارتباطات زیرساخت (IXP) در ارتباط بوده و برخی نیز به صورت محلی فعال هستند خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌هایی که دیتاسنترهای داخلی برای اپراتورهای تامین محتوا دارند این است که می‌توانند از این طریق به صورت مستقیم به درگاه تبادل ترافیک شرکت ارتباطات زیرساخت متصل شوند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه دیتاسنترها محل نگهداری، پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات هستند گفت: طرح راه‌اندازی دیتاسنترهای استانی در کشور که مراحل نهایی خود را می‌گذراند بر مبنای تکنولوژی رایانش ابری، کل ظرفیت اینترنت کشور را برای پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات و در نهایت تبدیل شدن به ترافیک اینترنتی، تامین می‌کند .

برچسب‌ها:, , , , ,